Polish English German Portuguese Russian Spanish

Techniki sprzedaży.

Hostessa,reklama,prezentacja,zachwalanie

Nie od dziś wiadomo, że sprzedaż to nie tylko wystawienie produktu na sklepową półkę i oczekiwanie aż ktoś go kupi. Jest to cały proces zmierzający do tego, aby potencjalny klient danym towarem się zainteresował i go nabył. Łatwo powiedzieć, jednak bez znajomości pewnych technik osiągnięcie zamierzonego celu, którym jest zwiększenie sprzedaży może nie być proste. Oto techniki sprzedaży, które stosuje się w celu zainteresowania klienta produktem lub usługą:

·         Bardzo ważne jest budowanie dobrego wizerunku sprzedawcy. Kiedy wchodzimy do sklepu, pierwszy kontakt mamy właśnie z nim. Mowa ciała, sposób w jaki nas przywita i zapyta o to w czym może pomóc, sprawią, że zadecydujemy czy chcemy w tym miejscu robić zakupy czy też nie.  Jeśli osoba, która ma nam coś polecić będzie miło nastawiona do klientów, chętnie będzie nam służyć radą, zapewne z większą przyjemnością dokonamy zakupu, niż w przypadku gdy sprzedawca sprawia wrażenie, jakby w pracy był za karę

·         Kolejnym krokiem jest sposób prezentowania produktu. Sprzedawca powinien zrobić istną reklamę temu, co chcemy kupić. Jeśli przedstawi produkt pozytywnie i zachęci do jego kupna, na pewno z większym przekonaniem go nabędziemy

Troszkę inaczej sprawa wygląda jeśli robimy zakupy w sklepie samoobsługowym. Wówczas produkt musi bronić się sam. Oto jakie techniki sprzedaży stosowane są w marketach:

·         Klienci wchodzący do sklepu zwykle zaczynają przechadzkę po nim od prawej strony. Sprzedawcy zdają sobie z tego sprawę, dlatego też stosują bardzo skuteczny chwyt i produkty najbardziej atrakcyjne umiejscawiają właśnie po tej stronie sklepu. Jest prawie pewne, że klient tędy będzie przechodził, dlatego istnieje duża szansa, że któryś z tych towarów nabędzie

·         W dużych marketach klienci przemierzają sklep obrzeżami, dzięki czemu mogą skrócić sobie drogę. Dlatego też w tych miejscach usytuowane są produkty, których sprzedaż daje sklepowi duże zyski

·         Najbardziej atrakcyjne produkty usytuowane są zawsze na wysokości naszego wzroku, po to, abyśmy bez problemu je dojrzeli i nabyli

marketing,strategia

·         Kolejnym trikiem, na który łapie się wielu konsumentów jest usytuowanie produktów codziennego zakupu, takich jak pieczywo czy produkty mleczne, jak najdalej od wejścia i w dodatku w oddaleniu od siebie, sprawia to, że zanim dotrzemy do tego co jest nam niezbędne, przemierzymy pół sklepu, a być może zakupimy coś czego nie mieliśmy w planach, a co wpadło nam w oko w czasie docierania do produktów codziennego użytku

·         Jeszcze jednym ciekawym i być może nieznanym wielu osobom zabiegiem, jest umiejscawianie najlepszych produktów po lewej stronie regału. Jest to spowodowane tym, że klient odruchowo zaczyna przeglądanie półki sklepowej od lewej strony. Dzięki temu jest większa szansa, że zauważy i kupi produkt, który sklepowi przynosi największe zyski

·         Ostatnie pułapki czekają nas przy kasie. Często się zdarza, że musimy stać w długich kolejkach. Mamy zatem dużo czasu na przeanalizowanie tego, co możemy przy kasie jeszcze zakupić. A zazwyczaj znajdują się tam smakołyki i to te z wyższej półki lub inne produkty, do których nie dotarliśmy chodząc po sklepie, a co mamy okazję nabyć teraz

 

Jak widać pułapek na klientów supermarketów jest sporo. Niestety działają one na naszą podświadomość, dlatego często nawet nie dostrzegamy tego, że daliśmy się nabrać.



Nasi partnerzy